Banery, tablice


.

Baner reklamowy – co to jest?


Baner to jedna z form reklamy wielkoformatowej (jego powierzchnia obejmuje zazwyczaj kilka a nawet kilkadziesiąt metrów kwadratowych), wykonanej na tkaninie/płachcie materiału.

Baner zawiera zwykle, przedstawiony w formie graficznej,  komunikat zachęcający do zapoznania się z ofertą, do zakupu określonego produktu czy usługi lub też informujący o jakimś wydarzeniu, np. otwarciu nowego sklepu.

Zwykle umieszcza się go na elewacjach budynków lub ogrodzeniach. Banery reklamowe idealnie nadają się też jako ścianki reklamowe czy ścianka do sesji fotograficznych.

Baner sprawdza się przede wszystkim w miejscach ruchliwych i często uczęszczanych. Właśnie dlatego spotkamy je z reguły w centrach handlowych, na skrzyżowaniach głównych ulic, przy drogach ekspresowych i autostradach.

Baner reklamowy na ścianę

Warto wspomnieć, iż banery często służą do prezentowania treści innych niż reklamowe i chętnie korzystają z nich nie tylko przedsiębiorcy ale także osoby prywatne, instytucje, szkoły i urzędy.

Drukowanie banerów reklamowych, druk wielkoformatowy to najprostsza i najbardziej ekonomiczna forma reklamy.

Tablica reklamowa w Częstochowie

Rodzaje banerów reklamowych


Banery reklamowe jednostronne – baner jednostronny to najbardziej podstawowy rodzaj baneru, na którym nadruk – jak sama nazwa wskazuje – znajduje się tylko po jednej stronie tkaniny;

Banery reklamowe dwustronne – w ich przypadku wydruk wykonywany jest po obu stronach a materiał typu blockout uniemożliwia przenikanie grafiki ze strony na stronę. Grafika po obu stronach nie musi być jednakowa. Baner dwustronny może zostać powieszony na specjalnym stelażu lub rozciągnięty np. pomiędzy drzewami dzięki czemu sprawdzi się podczas imprez plenerowych;

Banery reklamowe zwijane – to tak zwane rollup’y, czyli rodzaj reklamy mobilnej. To baner umieszczony na specjalnym stojaku, dający możliwość zwinięcia – zrolowania – plakatu i łatwego przestawienia w inne miejsce. Ten model baneru wykorzystywany jest najczęściej na różnego rodzaju konferencjach, targach i eventach. Ten rodzaj baneru nie nadaje się do stosowania na zewnątrz.

Rodzaje banerów reklamowych


Banery reklamowe siatkowe (wykonane z siatki mesh)

Jego powierzchnia składa się z drobnych dziurek, dzięki którym baner jest lekki i przepuszcza powietrze oraz światło. Zaleca się umieszczać banery reklamowe siatkowe na wielkoformatowych konstrukcjach, rusztowaniach elewacyjnych, tak, by odbiorcy mogli oglądać je z daleka – z bliska są nieco mniej czytelne, właśnie ze względu na zwykle gorszą rozdzielczość grafiki.

Istotna jest także jego odporność na uszkodzenia mechaniczne (baner się nie rozciąga ani nie rozrywa pod naporem silnego wiatru), a także przepuszczalność akustyczna (siatka mesh nie tłumi dźwięków oraz ich nie odbija, dlatego banery tego typu mogą być montowane na scenach podczas koncertów).

Banery reklamowe odblaskowe

Tego typu baner drukowany jest na podkładzie o strukturze plastra miodu, którego wypełnienie stanowią drobinki materiału odblaskowego. Zadrukowana powierzchnia świeci odbitym światłem tak jak znaki drogowe.  Warto dodać, że baner odblaskowy to jeden z największą tolerancją na skrajne różnice temperaturowe.

Za dnia nie widać wielkiej różnicy między banerem odblaskowym a standardowym – uwydatnia się ona dopiero gdy zapadnie zmrok. Jest idealną propozycją dla tych, którym zależy na tym aby reklama była widoczna także w nocy.

Banery reklamowe laminowane (na podłożu frontlit)

To standardowy nośnik wykorzystywany w produkcji reklamy wielkoformatowej, dedykowany do zadruku jednostronnego. Do jego produkcji stosowana est tkanina poliestrowa typu FRONTLIT. Ma całą masę zalet – jest odporny na rdzewienie, pozwala na idealne odwzorowanie kolorów a do tego jest łatwy w obróbce. Materiał stosowany do tego rodzaju banera przeznaczony jest do do ekspozycji krótkookresowych, tj. do dwóch lat.  Baner laminowany występuje w gramaturach od 360 g do do 510 g.

Banery reklamowe powlekane (wzmocnione)

W przypadku banera powlekanego dochodzi do obróbki termicznej polegającej na zatapianiu w płynnym PVC. Dzięki temu baner powlekany bardziej giętki i elastyczny a więc oporniejszy na warunki atmosferyczne. Jest też nieco droższy, ale warty swojej ceny. Baner powlekany sprawdzi się szczególnie w przypadku długich ekspozycji oraz przy większych formatach. Baner powlekany uznawany jest za tańszą alternatywę dla tablic z blachy/dibondu.

Wszystkie dostępne materiały banerowe mogą być drukowane w dwóch technologiach HARD solwent (tzw. technologii twardego solwentu) i MILD solwent. Jeśli wydruk będzie oglądany z bliskiej odległości polecamy wybrać opcję mild solwent. Metoda ta daje możliwość druku w wyższej rozdzielczości dzięki temu grafika wygląda lepiej.

Baner reklamowy na płocie

Baner reklamowy – jak jest produkowany i montowany


Druk banerów wykonywany jest na specjalnej plandece, która jest zgrzewana na krawędziach oraz wykończona metalowymi, nierdzewnymi oczkami lub tunelami (zazwyczaj stosuje się oczkowanie średnio co 50 cm). Takie zabezpieczenie sprawia, że baner jest bardzo trwały a także wyjątkowo łatwy w montażu. Dzięki oczkom można go umieścić na ogrodzeniu, ścianie lub siatce. Dodatkowo jest zwijalny, co pozwala na jego szybki i wygodny transport.

Do zamontowania baneru na płocie czy stelażu wystarczą zwykłe trytytki. Przy większych formatach lub montażu na ścianach budynków wymagane jest stworzenie powierzchni (kołki, kotwy), przez które prowadzone są dalsze mocowania.

Baner reklamowy na tablicy reklamowej

Banery – zalety i wady


  • Wiele osób szukających sposobu na promocję produktu, usług lub marki, w swoich działaniach marketingowych rozważa zastosowanie banerów reklamowych. Nic dziwnego, w końcu mają one cały ogrom zalet!
  • Mają wielki potencjał, można dzięki nim stworzyć oryginalne i intrygujące kampanie, zwiększające świadomość klientów;
  • Baner to świetny sposób na promocję firmy i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Dzięki dużemu formatowi prezentowane treści przyciągają wzrok i są widoczne nawet z daleka, a długi czas ekspozycji pozwala na utrwalenie przekazu (banery budują wizerunek marki);
  • Pozwalają dotrzeć do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie;
  • Mogą być wykorzystane wielokrotnie, w różnych miejscach (przeniesienie nie stanowi zwykle żadnego problemu);
  • Wymiary banerów reklamowych mogą mieć praktycznie dowolny rozmiar;
  • Nadają się do promocji różnego rodzaju: na świeżym powietrzu, targach czy konferencjach lub nawet wewnątrz sklepów;
  • Dzięki stosunkowo niskiej cenie jest to reklama właściwie na każdą kieszeń;
  • Druk banerów reklamowych i ich realizacja odbywa się w ciągu kilku dni roboczych;
  • Jak widać banery mają naprawdę wiele zalet, jeśli natomiast chodzi o wady to możemy mówić o jednej istotnej – podatność na działanie czynników zewnętrznych. Są rodzaje bardziej i mniej odporne na trudne warunki atmosferyczne, np. na silne podmuchy wiatru i gwałtowne ulewy. Warto więc postawić na te solidne i szczególnie wytrzymałe.

Baner reklamowy – od czego zależy jego cena


Na cenę baneru ma wpływ kilka czynników, a mianowicie:

  • rozmiar banera;
  • czy nadruk będzie na jednej czy na obu stronach tkaniny;
  • rodzaj materiału, który będzie użyty;
  • rodzaj zadruku oraz ilość kolorów;
  • sposób montażu;

Do końcowej ceny banerów dokłada się również kwestia oczkowania bądź jego braku oraz to – czy projekt jest dostarczany przez klienta, czy realizowany przez wykonawcę.

Warto wspomnieć, iż cena banerów reklamowych podawana jest zwykle za metr kwadratowy i jest zależna od nakładu produktu (im większy baner tym cena za metr kwadratowy może być niższa).

Galeria Banery i tablice reklamowe


Kontakt GStudio


Kontakt GStudio Reklamy Częstochowa

+48 792 889 909
biuro@gstudioreklamy.pl

Adres GStudio Reklamy Częstochowa

ul. Gronowa 13,
42-271 Częstochowa

Godziny otwarcia GStudio Reklamy Częstochowa

Pon. – Pt. – 8:00 – 17:00
Sob. – 9:00 – 13:00