Kasetony reklamowe
Reklama outdoorowa to istotny i bardzo skuteczny sposób promocji firmy. Jednym z najbardziej lubianych i najczęściej stosowanych rodzajów takiej reklamy są kasetony reklamowe. Z poniższego tekstu dowiesz się czym są kasetony reklamowe i jak je wykorzystać do zwiększenia widoczności firmy, a co za tym idzie przyciągnięcia klienta.
.
Kaseton reklamowy – co to jest?
Kaseton jest rodzajem reklamy świetlnej, montowanej najczęściej na zewnątrz budynku i pełniącej funkcję szyldu nad wejściem do sklepu czy lokalu usługowego. Z reguły zawiera nazwę oraz logo firmy.
Najczęściej produkowane są kasetony w kształcie prostokąta, jednak dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcji kasetonów mogą one zostać dostosowane do wymagań klienta i przyjmować dowolne kształty.


Rodzaje kasetonów reklamowych
Kaseton jest rodzajem reklamy świetlnej, montowanej najczęściej na zewnątrz budynku i pełniącej funkcję szyldu nad wejściem do sklepu czy lokalu usługowego. Z reguły zawiera nazwę oraz logo firmy.
Najczęściej produkowane są kasetony w kształcie prostokąta, jednak dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcji kasetonów mogą one zostać dostosowane do wymagań klienta i przyjmować dowolne kształty.
Ze względu na miejsce montażu, wyróżnia się kasetony wewnętrzne, montowane, jak sama nazwa wskazuje, wewnątrz budynku i wykorzystywane zwykle w celach dekoracyjnych lub informacyjnych oraz kasetony zewnętrzne. Kasetony zewnętrzne są zrobione z odpornych materiałów i cechuje je wysoka niezawodność i wytrzymałość na wszelkie warunki atmosferyczne (np. słońce, wilgoć, wiatr, pył). Kasetony wewnętrzne, które nie muszą być tak odporne na szkodliwe czynniki mogą być wyprodukowane np. z drewna lub ze styroduru.
Ze względu na rodzaj oświetlenia również możemy podzielić kasetony na dwie kategorie. Są to szyldy niepodświetlane, stosowane zazwyczaj, ze względu na słabszą widoczność, wewnątrz pomieszczeń, w których jest stałe światło oraz kasetony świetlne (głównie kasetony led) wyposażone w sztuczne oświetlenie, które powoduje, iż reklama jest dobrze widoczna nawet w nocy.
Kaseton reklamowy – materiały stosowane do produkcji
Kasetony reklamowe mogą być wykonane z różnego rodzaju materiałów (głównie tworzyw sztucznych), mamy np. kaseton z dibondu, aluminium, styroduru, czy z pleksi. Dostępność tak wielu opcji pozwala zaproponować klientom formę reklamy najlepiej dopasowaną do ich własnych potrzeb. Doboru odpowiedniego materiału dokonuje się biorąc pod uwagę planowane umiejscowienie i powierzchnię kasetonu a także to jakie informacje mają być na nim zaprezentowane.

Kaseton z plexi
Reklamy zewnętrzne w dużej mierze wykonywane są z plexi czyli lekkiego tworzywa sztucznego o wysokiej odporności na oddziaływanie słońca, wody, kurzu i pyłu.
Lico z plexi można podświetlić w całości a na froncie kasetonu wykonanego z tego materiału można umieścić litery lub grafiki nadrukowane lub wyklejone z foli.
Ten rodzaj materiału najczęściej stosowany jest w kasetonach niewielkich rozmiarów.

Kaseton z dibondu
Dibond to płyta, która powstała w wyniku połączenia dwóch warstw aluminium i rdzenia z polietylenu. Ten materiał doskonale sprawdza się w przypadku reklam premium.
Dibond świetnie imituje metale szlachetne, jest materiałem o niezwykłej trwałości i odporności na uszkodzenia i warunki atmosferyczne. Te cechy wpływają jednak na nieco wyższą cenę. Warto dodać, iż w przypadku tego tworzywa podświetlane są tylko niektóre (wycięte) elementy dzięki czemu są one lepiej wyeksponowane.

Kaseton winylowy
Winyl służy do produkcji wielkoformatowych powierzchni reklamowych. Jest odporny na działanie promieni słonecznych, deszczu i śniegu. Ma niejednolitą strukturę, przez którą od wewnątrz przenika światło.
Kasetony reklamowe winylowe mogą mieć nieregularne kształty oraz bardzo duże wymiary (przy realizacjach z np. dibondu ogranicza je maksymalny wymiar płyt).

Kaseton z licem tekstylnym
Lica tekstylne pozwalają na tworzenie w pełni podświetlonych reklam wielkogabarytowych bez łączeń. Lico tekstylne można prać oraz łatwo wymieniać, dostosowując kaseton do aktualnej oferty.
Kasetony te charakteryzują się dużą mobilnością, dzięki łatwemu montażowi i demontażowi można zabrać je w dowolne miejsce jak np. targi.
Wymienione wyżej materiały stosowane są zwykle do produkcji frontów reklamy, z kolei ramy zwykle robione są z profilu aluminiowego malowanego proszkowo na kolory z palety RAL.
Kasetony świetlne (kasetony podświetlane led)
Możliwość podświetlenia, która sprawia, że kaseton jest widoczny nawet w nocy, to bardzo duży atut tej formy reklamy.
Budowa kasetonu umożliwia zastosowanie różnych rodzajów podświetlenia – możemy zastosować światło jednolite na całej jego powierzchni, równomiernie rozproszone lub doświetlić punktowo konkretne elementy reklamy.
Podświetlenie wykonuje się zazwyczaj montując hermetycznie zamknięte, profesjonalne moduły led, których zaletą jest nie tylko możliwość precyzyjnego podświetlenia konkretnych elementów kasetonu ale także energooszczędność (co więcej dzisiejsze kasetony posiadają systemy, które automatycznie sterują oświetleniem włączając je po zapadnięciu zmroku lub o określonej przez klienta godzinie).

.
Nowoczesny kaseton świetlny 3d
Najbardziej wymagający klienci mogą skorzystać z rozwiązania łączącego dwa rodzaje reklamy – klasyczny kaseton i litery trójwymiarowe. W ten sposób uzyskuje się przyciągający wzrok efekt przestrzenny oraz wyjątkową estetykę bardzo istotną w takich branżach jak sztuka, reklama a także branże związane z estetyką wnętrz czy świadczące usługi z zakresu organizacji eventów. W przypadku takiego kasetonu świecą tylko litery 3d, a tło jest nieświecące i wykonane zazwyczaj z dibondu.

Kasetony – zalety

Reklamy świetlne od GStudio Reklamy
Jako producent kasetonów reklamowych stosujemy wyłącznie sprawdzone technologie dzięki temu produkty, które oferujemy charakteryzują się wysoką trwałością, niezawodnością a także estetycznym wyglądem. W naszej ofercie oprócz kasetonów reklamowych znajdziesz też wiele innych form reklamy świetlnej. Skontaktuj się z nami a pomożemy Ci wybrać formę najlepiej dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.
Jeżeli masz już projekt i wybrany rodzaj reklamy skontaktuj się z nami, podaj nam informacje dotyczące Twojej realizacji (wymiary, rodzaj lica, ramy, szata graficzna, miejsce montażu) a wykonamy dla Ciebie wycenę, w skład której wchodzi również wizualizacja.
Kontakt GStudio

+48 792 889 909
biuro@gstudioreklamy.pl

ul. Gronowa 13,
42-271 Częstochowa

Pon. – Pt. – 8:00 – 17:00
Sob. – 9:00 – 13:00